• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Otroligt bra tillfälle till att söka skuldsanering! Speciellt om du är ikapp med lånen idag

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Om alla skulle vara villiga att hjälpa som han skulle det vara underbart, du t.ex.(som är mycket kunnig och insatt)för det mesta bara kommenterar och påpekar andras fel utan att informera och förklara.Ta inte illa upp.
Det är inte att hjälpa när man ger vansinniga råd utan någon som helst eftertanke.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Det är inget konstigt.

Det var handläggaren på kommunen som rekommenderade mig att släppa skulderna i samband med ansökan, eftersom att det inte gick runt längre.

Vilket även var en punkt i personliga brevet. Förklarade att jag fått hjälp med att släppa mina skulder efter möte med kommunens skuldrådgivare. Detta i syfte om att bland annat spara ihop en buffert när eventuell skuldsanering inleds.

Skrev också något i stil med att jag noggrant följt alla de råd och rekommendationer jag fått, i syfte att stärka min ekonomi och öka min allmänna skälighet och förutsättningar till skuldsanering.

Så det betende du pratar om är baserat på de rekommendationer som jag fått för att stärka mitt case.
Men de råd du har fått handlar ju om dig och din unika situation. Alla andra har sin egen ekonomi och historia och de råd som passade dig i din situation kan bli katastrof för någon annan.
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Men de råd du har fått handlar ju om dig och din unika situation. Alla andra har sin egen ekonomi och historia och de råd som passade dig i din situation kan bli katastrof för någon annan.
Precis, så man ska lyssna på alla råd och utgå ifrån sin situation, han menade väl
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Sa jag att alla måste tycka som mig?
Nej,det sa du inte,men man kan dra en sån slutsas ,vansiniga råd utan eftertanke stämmer inte alls och lite för hårt. Upprepar-för vissa situationer är hans råd välkomna och vissa andra inte.
 

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Nej,det sa du inte,men man kan dra en sån slutsas ,vansiniga råd utan eftertanke stämmer inte alls och lite för hårt. Upprepar-för vissa situationer är hans råd välkomna och vissa andra inte.
Eftersom hans råd enbart funkar för vissa (enstaka personer) så ska han inte skapa en tråd där han uppmanar alla med skulder att söka sanering och släppa lånen samtidigt.
Därav är det vansinne.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Men då är det klarlagt att vissa tycker det är en bra idé att söka skuldsanering 3e advent. Andra tycker inte.
Bommar igen innan det spårar ur.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp